fbpx

ייעוץ עסקי שיווקי

ייעוץ שיווקי- מה זה?

הייעוץ השיווקי הינו חלק מתהליך הייעוץ העסקי שכן לטעמנו לא ניתן להסתכל על ההיבט השיווקי מבלי לקחת בחשבון גם היבטים אחרים וחשובים במכלול הפעילות העסקית.
כמעט אין עסק שלא זקוק לפעילות שיווקית כזו או אחרת, כפי שכמעט ולא קיים עסק שלא זקוק להגדלת המכירות…
הפעילות השיווקית כאמור הינה חלק בלתי נפרד מהפעילות השוטפת של העסק ובלעדיה לאף עסק אין קיום לטווח ארוך. אולם, קיים קושי הולך וגדל להחליט באיזה כיוון ללכת ובמה להשקיע את התקציב כשמגוון אפשרויות ערוצי השיווק והמכירה כה נרחב.

הייעוץ השיווקי עוסק בכל מכלול השיווק והמכירות של העסק- הוא מתחיל בעצם באסטרטגיה, ממשיך בתוכנית השיווקית ולאחר מכן בליווי וניהול הביצוע בפועל של כל האלמנטים כך שיושגו המטרות שהותוו.

כשהתקציב מוגבל ו\או קטן במיוחד הוצאה לא נכונה על שיווק עלולה לגרום נזק כפול- מחד לא להביא את התוצאות הרצויות, ומאידך- התקציב "בוזבז" וקשה לייצר משאבים נוספים…
כאשר נעזרים בייעוץ שיווקי נכון – הסיכוי לטעויות הכרוכות בבזבוז זמן וכסף יורד ובמקביל עולה הסיכוי
להגיע לתוצאות הרצויות תוך פרק הזמן והתקציב שהוגדרו.

בתהליך של ייעוץ שיווקי ישנם מספר שלבים הכרחיים:

אפיון הבעיה:

בין אם מדובר בקושי בהשגת לקוחות חדשים, ירידה במכירות, החדרת מוצר חדש לשוק או צורך
בחדירה לפלח שוק חדש –
יש צורך לאפיין את הבעיה על מנת שנוכל לפעול באופן ממוקד לצורך מציאת פיתרון.

שלב התכנון –תוכנית שיווקית:

בשלב זה, לאחר שברורה לנו מטרת הפעילות, אנו מגדירים יעדים, ואת הדרך המיטבית מבחינת העסק
להשיג את היעדים.
כלומר מה הם אמצעי השיווק הנדרשים וכמה הם יעלו?
גם עובד חדש שיטפל ביצירת פניות ו\או טיפול בהן לצורך מכירה או יצירת פגישות הוא אמצעי שיווק, לצורך העניין,
ומתומחר בהתאם בתקציב.
במידה ומסכימים על התוכנית, התקציב, מי יבצע ולוחות הזמנים- עוברים לשלב הביצוע.

שלב הביצוע:

בשלב זה נכנסים לתהליך של ביצוע, בהתאם לפעילויות לוחות הזמנים שהוגדרו. כדאי להישאר עם היד על הדופק
ולוודא כל הזמן כי אנו עומדים בהתאם לתוכנית- ואם לא- לחשוב מדוע ולהתאים את הכלים או הפעילות למצב הקיים שאובחן בשטח.